zondag 7 februari 2010

Refocatie!

Beste lezers,

U bent inmiddels van mij gewend dat ik altijd wat te zeiken heb over gristenen, relschoppers en de moderne jeugd met zijn verwend- en verwaandheid. Maar, ik kan mij voorstellen dat u het zo langzamerhand wel weet. Daarom zal ik voor de verandering eens een ander onderwerp aansnijden.
Wat dacht u van Van Dijk Educatie in Kampen? Daar mijn vrouw en ik te maken hebben met schoolgaande jeugd hebben wij tevens van doen met Van Dijk Educatie in Kampen. Van Dijk Educatie in Kampen is na een fusie of overname de grootste schoolboekenleverancier (bijna monopolist) van Nederland. Financiƫel hoeft de directie van Van Dijk Educatie in Kampen zich dus ongetwijfeld geen zorgen te maken. Wilt u mij dan eens uitleggen waarom dit megabedrijf, dit consortium uitsluitend te bereiken is via een duur 0900-telefoonnummer? Nou zijn heel veel bedrijven en instellingen in Nederland voornamelijk op deze wijze te bereiken, maar ... dankzij internet is er altijd wel een alternatief te vinden, namelijk een gratis 0800-nummer of gewoon een ouderwetsch vast telefoonnummer met kengetal van de betreffende stad of plaats (in dit geval Kampen). Opvallend overigens dat je in deze tijd waarin je onbeperkt kunt bellen naar vaste nummers steeds vaker te maken krijgt met 0900-nummers. Ze doen het erom! Maar, in het geval van Van Dijk Educatie in Kampen is er geen alternatief te vinden, hoezeer je ook speurt op het worldwideweb. Dan mail je ze toch? Natuurlijk. Op de site van elke instantie of elk bedrijf staat wel een kopje "contact". En zoniet, dan kun je altijd wel een mailadres Googlen. Zo niet met Van Dijk Educatie in Kampen. Geen gratis telefoonnummer, geen mailadres en geen kopje "contact" te vinden.
Hoe klantonvriendelijk kun je zijn? Van Dijk Educatie in Kampen is de meest klantonvriendelijke organisatie van Nederland!!! Ze zijn alleen en uitsluitend te bereiken via een duurbetaald 0900-nummer. Nou ja, vooruit, ze hebben een bezoekadres en een postbus in Kampen. Maar ja, wie gaat er in zijn vrije tijd naar Kampen rijden (voor de meesten zal het niet om de hoek zijn) en wie stuurt er nog een brief via reguliere post? Waarom niet gewoon een mailadres in deze moderne tijd potverdorie? Je kunt wel een mail van hun krijgen, maar die kun je niet beantwoorden (een zogenaamde "no reply"-mail). Moeten ze als (bijna) monopolist dan ook nog verdienen aan hun telefoonlijn?
Stelletje calvinisten in dat refodorp Kampen!

2 opmerkingen:

een trotse kampenaar zei

Antwoord:

Email = info@vandijk.nl

Hoe kom je der?

Kies klantenservice

kies nee op de vraag klantnummer

faq's = kies onder het kopje van dijk educatie klantenservice

kies vervolgens de zin: WAT IS HET EMAILADRES VAN VAN DIJK EDUCATIE

Trouwens kampen is een van de mooiste plaatsjes van europa en zeker de moeite waard!

Rijkaanvitaminen zei

Beste trotse Kampenaar. Helemaal waar. Kampen is prachtig. Je moet mijn blogs vaak meet een flinke korrel zout nemen. Ik kan alleen niet tegen klantonvriendelijkheid. En ik heb het niet zo op zwaar christendom. Maar van dat refodorp was in mijn stukje ironisch bedoeld.