zaterdag 15 januari 2011

Gelukkig nieuwjaar

Eindelijk, mijn eerste bericht in het nieuwe jaar.
Dat jaar is lekker begonnen, maar niet heus. Op nieuwjaarsochtend kreeg Coen Moulijn een fataal herseninfarct waaraan hij kort daarna overleed. Inmiddels zijn Appie Heijn en Peter Post ook al niet meer onder de levenden.
En dan het weer. Overstromingen in Australië en Brazilië, buiten hun oevers tredende rivieren in ons eigen Nederland. En dan nog al die dode vogels en vissen die uit de lucht vallen of aanspoelen. Of was dat net vóór de jaarwisseling? De brand in Moerdijk en de burgemeester die opstapt.
Hoe dan ook, je zou bijna gaan denken dat die malloot van een Harold Camping gelijk gaat krijgen met zijn berekening dat op 21 mei a.s. de wereld vergaat. Ik mag het niet zeggen, maar je zou bijna gaan hopen dat hij gelijk krijgt. Het gedoe in Tunesië en Darfur, Afghanistan, Irak, Israël en alle overige brandhaarden, de nog steeds heersende hongersnood en armoe, de orthodoxe Islam en de daaraan gekoppelde achterstelling en slechte behandeling van vrouwen. Een grote vloedgolf over de aarde en weg ermee! Alle ellende opgelost. Onze perfecte schepper vernietigt voor de tweede maal zijn niet zo perfecte schepping.
Nou nee, laat toch maar zitten. Ik ben een overlever en ik laat me niet intimideren, onderdrukken, ringeloren of koeioneren. Me rug op! Alle ellende ten spijt, ik ga gewoon door. Depressief in een hoekje gaan zitten en er niet meer uit komen heeft geen zin. Gewoon doorgaan en blijven ademhalen.
De beste wensen voor 2011!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Rijk

Inderdaad niet om vrolijk van te worden.
Ze zeggen tegen mij, je moet elke dag plukken, die er is, dus dat
doen we dan maar.
Gisteren was het voorjaar en daar hebben veel mensen van genoten.
We zullen de moed er maar in houden.
Veel liefs Greet