vrijdag 11 november 2011

Een tablet die geen pil is.

Dames en heren. Ik schrijf dit bericht op een zogenaamde tabletcomputer. Zoiets als een iPad, maar dan van Samsung. Ik typ dit verhaal niet, ik swype het. Voor wie niet weet wat dat is: dat is met je wijsvinger vegen van letter naar letter over je op het scherm geprojecteerde toetsenbord, waardoor de woorden heel snel ontstaan. Vooral op een smartphone werkt dat erg snel met dat kleine scherm. Deze tablet heeft een veel groter scherm, sterker nog, het ís één groot scherm. Je kunt er zoals ik nu lekker mee op de bank zitten, schrijven, een elektronisch boek lezen, een film kijken of YouTube. Maar ook mailen, twitteren, facebooken, chatten, internetten, kortom, je kunt er heel veel mee doen.
Nou, ik heb het ding nu vijf dagen, het is eigenlijk van de zaak, maar privé mag ik het natuurlijk ook gebruiken.
Dit was mijn schokkende mededeling van vandaag.

Geen opmerkingen: