dinsdag 11 november 2008

Your computer has been infected with a Trojan Horse!

En, die uitzending over Joran gezien? Nou, ik niet. Maar de discussie is wel weer flink opgelaaid, mede dankzij Freek de Jonge. Gisteren ging de stelling in Stand.nl op Radio 1 erover. Ik was trouwens nog vergeten te herinneren aan de idiote reactie van De Vries op Matthijs van Nieuwkerk in "De Wereld draait door". Hij had niet voldoende tijd gehad om over zijn boek te praten en was daarom boos op Matthijs! Ook weer een bewijs van het winstbejag van 'R'. Schaamteloos maakt hij reclame voor zichzelf en voor zijn programma.
Goed, genoeg over de IJskoning. Vandaag kwam in Stand.nl de Christenunie weer aan bod. Heb ik het ook al eens over gehad in het artikel "Boos!" van 30 september jl. Rouvoet wil dat er wat gedaan wordt aan de in zijn refo-oogjes te losse seksuele moraal van de 'Jeugd van tegenwoordig'. Dat hij nou is opgegroeid in de zwartste Zwartekousentraditie die denkbaar is wil nog niet zeggen dat we terug moeten naar de jaren vijftig. Dit is namelijk al de zoveelste kritiek op de huidige 'zedeloze' maatschappij. Zo heeft de Christenunie al bezwaar gemaakt tegen het feit dat er te laat getrouwd wordt, dat er te laat kindertjes komen en nu weer dat de jeugd te vroeg met seks begint er het niet zo nauw neemt met trouw. Het liefst hebben 'ze' elke week een ander vriendje of vriendinnetje. Maar beste Rou(w)voetje, nou spreek je jezelf toch weer behoorlijk tegen. Als kinderen niet vroeg met seks beginnen, hoe wil je dan dat ze vroeg trouwen en kindertjes krijgen? Oefening baart immers kunst? Toegegeven, dat ze vaak wat aanrommelen en desondanks niet zo gauw trouwen, tsja, ach, wat zal ik ervan zeggen? WAT KAN MIJ DAT NOU SCHELEN!!! Net als homo's op belangrijke functies, al of niet binnen de Christenunie. Nou en? Heb je er last van? Zolang ze niet aan me zitten mogen ze van mij alle functies bekleden die ook voor hetero's beschikbaar zijn, de liefde bedrijven, trouwen en ga zo maar door. Bemoei je er toch niet mee! Nogmaals, en ik val in herhaling, ga het land regeren. We zitten met een financiële crisis en jij en de jouwen maken je druk over de moraal. Begrijp me goed, ik keur zeker niet alles goed. Ik vind bijvoorbeeld dat het veel jonge mensen ontbreekt aan discipline en respect voor het gezag. En dat comazuipen en gehang vind ik ook maar niks. Maar, gelukkig zijn niet alle jonge mensen zo. Helaas komen alleen de slechte dingen in het nieuws. Een uitzondering was het bericht over die jongen die een oudere man op straat van de dood redde door met behulp van 112 reanimatie toe te passen! Lintje voor die jongen! Maar, om even terug te komen op de CU en Rouvoet, hou op met dat moralistische gezever. Accepteer dat Nederland ontkerkt en dat jullie steeds meer gereduceerd worden tot een onbetekenende minderheid. Het is niet voor niets dat zowel het CDA als de CU zijn ontstaan uit fusies. Hadden ze niet samengegaan, dan waren de oorspronkelijke vijf partijen die ermee gemoeid waren vervallen tot marginale splinterpartijtjes.
Voordat ik de hele christelijke gemeenschap over mij heen krijg. Ik ken er ook genoeg die zich 'Christen' noemen, maar er toch veel vrijere en modernere meningen op nahouden. Was Jezus Christus zelf trouwens ook zo'n moraalridder? Dat blijkt dan niet uit de boeken en de films die over zijn leven geschreven en gemaakt zijn. Het is niet voor niets dat een musical én film als "Jesus Christ Superstar" zo'n wereldwijd succes waren en nog zijn. Zo kun je Jezus ook bezien en ik vind het allerminst blasfemisch, al zal Andere André daar misschien anders over denken. Vóórdat het huidige kabinet gerealiseerd was, was de Christenunie de knuffelbeer van de linkse partijen. Wat waren ze toch progressief, André en de zijnen. Nu ze echter in het pluche hebben plaatsgenomen komt de ware aard naar boven. Het Paard van Troje is binnen de poorten! Zet alle virusscanners aan en verlos ons van de boze!

1 opmerking:

Anoniem zei

Zeer goed artikeltje pap.. Ik vindt zelf dat ik wel zo'n uitzondering op de regel ben wat jongeren betreft.. ik ben toch vrij netjes en heb maar één vriendje gahad en dan ook nog een jaar lang. Dat die mensen denken dat wij "iedere week een aander vriendje/vriendinnetje" hebben ik gezeik. Het gebeurt wel, maar het zijn geen vriendjes en vriendinnetjes te noemen.. eerder de nieuwesgierigheid van de jeugd, niet? Niet dat ik het eens ben met het zogeheten comazuipen of-wat-dan-ook... op z'n minst 70% van alle jongeren valt buiten deze stereotypering. Het is grappig om te bedenken dat discriminatie in Nederland verboden is, maar er niet aan wordt gedacht dat deze uitspraken óók discriminerend zijn, en niet alleen maar racisme. Discriminatie kan namelijk betrekking hebben op alle groepen van de bevolking, ook jongeren. En dat nu een paar van die sukkels zoveel drinken dat ze er bij neervallen... het lijkt alleen maar veel, het is gewoon allemaal heel erg opgeblazen door de media. Ik leef immers in een jongerenomgeving op school, en iedereen die ik ken is vrij netjes en heeft een zekere mate van disipline die zeer acceptabel is.. dus.. Nederland, hou op met je larikoek en ga aan de slag met wat er echt toe doet!