woensdag 19 november 2008

Scheppolutie

Toen ik vanochtend in de auto naar de radio luisterde wist ik even niet wat ik hoorde. Volgens het bericht wordt in 2009 schijnbaar het Darwinjaar gevierd en nu wilde één of andere organisatie begin volgend jaar een brochure versturen naar maar liefst zes miljoen huishoudens in Nederland (volgens mij zijn ze dat allemaal), waarin de mensen gevraagd wordt of ze geloven in de schepping dan wel in de evolutie. Ik heb het even nageGoogled en het is waar. Kijk maar op http://www.creatie.info/ . Op 12 februari 2009 is het precies tweehonderd jaar geleden dat Charles Darwin* - u weet wel, van de evolutietheorie - werd geboren. Ik geloof mijn ogen niet. Ze gaan vier ton uitgeven, omdat ze bang zijn dat mensen ongevraagd worden geconfronteerd met de evolutieleer van Darwin. Krijg ik die folder soms niet ongevraagd? Zit ik hier op te wachten? De evolutie is volgens de site, die het initiatief neemt voor deze brochure, niet bewezen. Ze geven toe dat de schepping dat ook niet is, maar volgens mij is de evolutie toch iets meer voor de hand liggend. Waarom hebben mensen anders een staartbeen? En als wij mensen het product zijn van een intelligente ontwerper, waarom zitten we dan zo krakkemikkig in elkaar? Het is wel degelijk bewezen dat de mens veel simpeler en beter in elkaar had kunnen zitten als er even goed over was nagedacht. Neem alleen al de menstruatiecyclus van de vrouw. Dat kan veel beter en minder pijnlijk. En kom bij mij niet aan met het verhaal dat dat komt door die Verboden Vrucht uit het Paradijs. We weten inmiddels ook dat de aarde niet plat is en evenmin het middelpunt van het heelal, dus moeten we Genesis een beetje anders lezen anno 2008. En nog wat. Onze ogen en oren gaan achteruit, we hebben steeds vaker en meer allergieën, kortom, we mankeren steeds meer. Bijna een bewijs van omgekeerde evolutie! Goed, ik ben geen wetenschapper en ik weet het ook niet, maar ik vind die vier ton slecht besteed. Laat iedereen geloven wat hij wil. Nogmaals, dit soort informatie komt ook ongevraagd bij mij. Net als een heleboel andere onzin die ik te horen of te lezen krijg, zoals al die onnozele ideeën van de Christenunie die de laatste tijd over ons worden uitgestort. Volgens mij zijn de makers van creatie.info in deze hoek te vinden.

* http://nl.wikipedia.org/wiki/Charles_Darwin

Geen opmerkingen: