dinsdag 30 december 2008

Berichten uit het hiernamaals

Ben er weer. Veel darten gezien van de week op internet. Dan schiet de rest erbij in (net als de darts). Bovendien schrijf ik nu af en toe ook iets voor LuisterRijk. En ik mis Pauw en Witteman. Dat is vaak een dankbare bron voor onderwerpen. Vanaf 5 januari zijn ze er weer. Momenteel kun je 's avonds laat Jeroen Pauw solo zien in gesprek met een gast die hij vijf jaar geleden ook heeft geïnterviewd. Met Theo van Gogh was dat wat lastig. Best wel vreemd om hem in 2003 met Jeroen te zien praten, terwijl je weet dat hij een jaar later dood zou zijn. Op brute wijze vermoord. Wat de nabestaanden van Theo in de uitzending van vorige week het meest tegenviel, was dat Mohammed B. zo'n loser is. Hij had niets persoonlijk tegen Theo, maar had slechts gehandeld vanuit zijn geloof. Lekker geloof is dat. Gelukkig zijn niet alle moslims of zij die zich zo noemen slecht, al wil meneer Wilders ons anders doen geloven. En trouwe lezers van mijn blog weten dat ik van het Gristendom ook geen hoge pet op heb, al zijn Huibers en Dorenbos geen moordenaars. Hun voorvaderen waren echter niet altijd lieverdjes, maar laat ik daar maar niet over uitweiden (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht;http://nl.wikipedia.org/wiki/Inquisitie).
Wat mij vandaag in het nieuws opviel, was het plan om vandalen of hun ouders zelf te laten opdraaien voor schade die ze aanrichten tijdens de Nieuwjaarsnacht (http://www.elsevier.nl/web/10217916/Nieuws/Nederland/Verzekeraars-Vandaal-betaalt-schade-uit-eigen-zak.htm). Misschien niet geheel toevallig dat dit plan dit jaar voor het eerst uitgevoerd gaat worden, nu verzekeraars het door de financiële crisis wat moeilijk hebben. Desalniettemin een uitstekend idee. Laat het ze maar voelen in de eigen portemonnee.
Tot slot viel mij een berichtje op over John Lennon, die digitaal uit de dood zou zijn herrezen om het project "Eén laptop per kind" te promoten (http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=2374546&WT.mc_id=rss). Ik heb het betreffende filmpje bekeken op YouTube (http://nl.youtube.com/watch?v=4b4GkGMiBDQ) en het viel mij wat tegen. Volgens mij kunnen ze dat met de huidige computertechnieken veel beter. Zelfs in de film "Forest Gump" uit 1994, een tijd waarin digitale technieken nog niet zo gemeengoed waren als tegenwoordig en veel duurder, vind ik de John Lennonreanimatie beter geslaagd.
Goed, volgende week misschien schokkender berichten. Tot dan en kijk ook eens op mijn andere blogs.

Geen opmerkingen: