maandag 3 augustus 2009

Naar de bliksem

Toen Harry Mulisch in 2007 tachtig jaar werd stonden de media er bol van. Er werd zelfs een speciaal boekje uitgegeven met verhalen ter ere van de heer Mulisch. Begrijp me goed, M. behoort tot mijn favoriete schrijvers, maar dat geldt ook voor Remco Campert. Die werd 28 juli jl. tachtig jaar en daar heb ik niets over gehoord in de media! Beetje laat misschien (ik ben inmiddels met vakantie geweest), maar alsnog gefeliciteerd Remco!
Joepie! Er valt weer wat te klagen over de kerk. Church of England dit keer. In het Verenigd Koninkrijk is commotie onstaan over het werk van fotograaf Andy Craddock. Die heeft erotische foto's genomen in de St. Michael Penkivelkerk in Cornwall (http://www.enfieldindependent.co.uk/uk_national_news/4524183.Church_to_sue_over_erotic_snaps/) . Men vindt het godslastering. Ach, als God liever heeft dat kleine kindertjes worden lastiggevallen en betast door kerklieden ... De fotograaf zelf reageerde laconiek: "Ik ben nog niet door de bliksem getroffen, dus het kan God kennelijk niets schelen." Dat hadden we toch ook niet verwacht, of wel soms?


1 opmerking:

Leo de Lezer zei

Remco is uitgebreid aan bod geweest in diverse kranten. Ik weet dat er interviews hebben gestaan in Belgische kranten en in de volkskrant bijlage stond een groot nieuw verhaal van hem.

Heb je waarschijnlijk dus gemist, maar aandacht was er zeker.

Grt Leo