vrijdag 21 augustus 2009

Rectificatie

Een correctie is op zijn plaats. Remco had het liefst zijn verjaardag overgeslagen, maar hij is wel degelijk gelauwerd door collega's met een boek en een groot feest en ook in diverse krantenartikelen is er aandacht aan besteed: http://www.volkskrant.nl/kunst/article1267455.ece/Remco_Campert_80_jaar?source=rss
Terecht zou ik zeggen! Men heeft het altijd over de grote drie of vier (Hermans, Reve, Mulisch en eventueel Wolkers), maar waarom zit Campert niet in dat rijtje? Gezien de omvang en kwaliteit van zijn oeuvre hoort hij daar zeker in thuis. En...hij is nog lang niet uitgeschreven. Vorig jaar verscheen nog het boekje "Het avontuur van iks en ei" en hij schrijft nog regelmatig columns voor diverse bladen. Ook gaat hij met Jan Mulder en Bart Chabot het theater in. Kortom, deze oude man weigert een oude man te zijn. Chapeau!
Verder is het vrij stil op mijn blog. Ook voor mij lijkt het komkommertijd. Bovendien zit ik veel buiten met dit mooie weer. Ach, geduld. Over een tijdje kom ik keihard terug. Tot de volgende keer.


Geen opmerkingen: