zondag 25 oktober 2009

De zweep erover!

Zo, er is weer een nieuwe doelgroep aangeboord om te mishandelen. Na brandweer- en ambulancepersoneel, bus- en taxichauffeurs is nu de verpleging aan de beurt: http://www.nu.nl/algemeen/2109043/verpleegkundige-krijgt-klappen-van-patient-17.html
Het wordt steeds gekker in dit land. Wanneer houdt dit een keer op? Ik hoop dat de ouders in kwestie dat snotjong wel even op niet mis te verstane wijze hebben laten weten dat wat hij heeft gedaan niet kan. Vraag me trouwens af hoe hij in eerste instantie aan die hoofdwond is gekomen? Ik vermoed door een vechtpartij of in ieder geval door baldadig gedrag. Volgens mij is er trouwens meer met het hoofd van dat joch aan de hand dan alleen maar een wond.
Ik denk dat ik wel weet hoe het komt dat steeds meer jongelui zich gaan misdragen: gebrek aan opvoeding of zelfs geen opvoeding. Pa en moe zijn altijd maar de deur uit om te werken en de kinderen moeten zich maar zien te vermaken. En àls pa en ma er al zijn dan zijn ze te moe om hun kinderen op te voeden. "Laten we maar niks zeggen, anders hebben we weer strijd in huis." Maar zelfs dan bestaat er nog zoiets als zelfdiscipline. Echter, discipline is tegenwoordig een vies woord, dus zelfdiscipline helemaal. Dan weet ik nog wel een andere manier. Laten ze de dienstplicht weer instellen en dan gelijk ook voor meisjes, net als in Israël. Lekker afbeulen in weer en wind met een loodzware plunjebaal op de rug tot je er bij neervalt. Insubordinatie? Paar daagjes de cel in. Zal ze goed doen. Stelletje leer- en werkschuw schorriemorrie dat niks beters te doen heeft dan anarchistisch te wezen. Want zo heet dat tegenwoordig: anarchie. In de jaren zestig en zeventig betekende dat verzet tegen het rechtse gezag en had het nog een idealistisch doel. Maar heden ten dage betekent anarchie verzet tegen èlk gezag. Dus de ouders, de schoolleiding, openbare dienstverleners, ze moeten het allemaal ontgelden. Lijkt me geen goede ontwikkeling. Opvoeden dat zootje!

1 opmerking:

Greet zei

Hallo Rijk,

Wederom een prachtig stuk op jouw blog

Ben het er helemaal mee eens. Al is het maar voor een jaar,

Kunnen dan ook nog ingezet worden bij eventuele rampen zoals overstromingen

en rellen bij voetbal en Hoek van Holland

Het hoeft niet persé voor 3 jaar zoals bij Ad, want dat waren vele jaren

in zijn jeugd. Want was ook nog 2 jaar naar Duitsland gestuurd om te werken toen hij 16 was.

Want de goede moeten onder de kwaden lijden.

Er zijn er bij, die hard geleerd hebben en en mooie baan, dan is het

moeilijk om er weer uit te gaan voor Militaire dienst, want ben je je baan kwijt