maandag 30 november 2009

De linkse synagoge

Als je op de site van Pauw en Witteman kijkt (http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-detail.113.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=13908&tx_ttnews[backPid]=116&cHash=22aaba3b47) en je leest de reacties over het minarettenverbod, dan zakken je sokken af. Altijd weer "links" dat de schuld krijgt. Waarom krijgt sinds Wilders de "linkse kerk" tegenwoordig altijd de schuld? Wat heeft links te maken met gedogen? Of het nou softdrugs of minaretten betreft, het zijn altijd de linksen die daar schuld aan zijn. Ik stem al jaren links, omdat ik atheïst ben en omdat ik van een eerlijke verdeling van geld en middelen houd, maar ben ik daarom meteen pro softdrugs en islam? Neen, ik haat Wilders, maar ook ik wil niet het gevoel hebben dat ik in een islamitisch land woon. En inderdaad, de christenen worden in islamitische landen tegengewerkt. Probeer daar maar eens een kerk neer te zetten! Je wordt verketterd! Nou mogen ze van mij alle kerken afschaffen, dus ook de katholieke en protestantse, de synagogen en moskeeën, maar daar ben ik dan ook atheïst voor. Maar hou op met "het is de schuld van die geitenwollensokken linkse rakkers in hun lelijke eend", want dat beeld is niet meer van deze tijd.

1 opmerking:

Greet zei

Ben het met vele dingen met je eens. Inderdaad in die Isl. landen worden de Christenen tegengewerkt, maar ook de vrouwen en kinderen.
Volgens de Taliban moeten de vrouwen in Burka en mogen alleen op straat als er een man bij is. Ze mogen niet werken, ja op het platte (droge) land waar ze een aalmoes verdienen. Sommige streken, kinderen niet naar school.
Waar de Taliban regeert, zijn de boeven de beulen en de onschuldigen schuldig.
De Duitsers waren nog heilig vergeleken bij de Taliban (zie Nacht over Kabul)
Maar voor mij hoeven ze de kerken niet af te breken, als ze tenminste mooi zijn en rendabel, wat duizenden vinden daar toch troost. Worden ook veel Gospelconcerten gegeven.
En de mooiste concerten hebben wij in een Kerk gegeven.
De Mattheus Passion klonk veel en veel mooier in de Nieuwe Kerk op de Markt in Delft, dan in de Aula van de TH met zijn katoenen plafond.