dinsdag 8 december 2009

Mijn hemel!

De vijf politieagenten wier handelen tijdens de rellen in Hoek van Holland werd onderzocht door het OM worden niet vervolgd http://www.nu.nl/binnenland/2139442/agenten-hoek-van-holland-niet-vervolgd.html. Nee, dat moest er nog bijkomen! Je moet je in Nederland voor elke scheet verantwoorden. Of het nou om een corrigerende tik aan je kind gaat, of om het in bad doen van je dochtertje of om zelfverdediging. Een inbreker moet je ook met rust laten, anders verdwijn je zelf in de bak wegens geweldpleging, terwijl de inbreker er met een taakstrafje vanaf komt. Als bedreigd agent moet je verdedigen waarom je je pistool trok. Het moet niet gekker worden. In landen waar men het minder nauw neemt met mensenrechten vallen er tijdens dit soort opstanden als in de Hoek honderden doden. Geen scrupules met het schorriemorrie! Nou hoeft het hier geen dictatuur te worden, maar een beetje kordaat optreden mag toch wel als agent. Het gezag van de gemiddelde diender wordt toch al danig ondermijnd en van respect is al helemaal geen sprake meer. Ik vind dat er keurig is opgetreden, ook al is er dan een dode gevallen. Maar het hadden er veel meer kunnen zijn. Dus waarom moet het een half jaar duren voordat men er achter komt dat de agenten in kwestie rechtmatig en uit zelfbehoud hebben opgetreden?
En dan nog wat anders. Ook zoiets waanzinnigs in dit van de ratten besnuffelde land. Een buschauffeur van het Gemeentelijk Vervoerbedrijf in Amsterdam zit thuis, omdat hij van zijn baas geen kruis om zijn nek meer mag dragen nu ze nieuwe uniformen hebben gekregen. Dat kruisje pas niet bij de uitstraling van het bedrijf. Tegelijkertijd mogen moslimvrouwen die in dienst zijn wel hoofddoekjes dragen die speciaal voor hen ontworpen zijn. Vind je het gek dat er dan mensen gaan roepen dat we net als in Zwitserland minaretten moeten gaan verbieden? Waarom mogen moslims met hun geloof te koop lopen en moeten christenen hun kruis afdoen? Zullen we de kerktorens dan ook maar afbreken? In een recent artikel op dit blog schreef ik dat ze van mij alle kerken mogen afschaffen, maar daar bedoelde ik niet mee dat we ze moeten afbreken. Het instituut kerk staat me niet zo aan. Maar van mij mag eenieder laten zien wat hij of zij gelooft. Waarom storen wij ons daar tegenwoordig zo aan? Die discussie over de mijter van Sinterklaas past ook in deze context. Of er nog wel een kruis op mag staan. Of moet die eraf? Of moet er een maansikkel bij (Islam)? Was de echte sint niet een bisschop? Dus katholiek? Daar hoort toch een kruis bij? Kom op zeg. Waar moet het heen in Nederland. Hoe speel ik Wilders in de kaart? Nou, zo dus. Het lijkt erop dat we ècht aan het islamiseren zijn. Moslims mogen van mij vrij zijn in het uiten van hun overtuiging, maar andersdenkenden moeten dat ook kunnen. Laten we in Godsnaam niet zo krampachtig met elkaar omgaan.

Geen opmerkingen: