zaterdag 27 maart 2010

Aan de afgrond

Ja hoor, dacht ik het niet? Na Almere komt de PVV ook in Den Haag niet in het college. Breekpunt is het hoofddoekjesverbod. De PVV weet dat het juridisch niet haalbaar is, dus houdt ze voet bij stuk, zodat een plek in de oppositie verzekerd is. Want alleen vanuit de zijlijn kun je blijven schelden en provoceren, niet vanuit het speelveld.
André Rouvoet is trouwens ook van de ratten besnuffeld. Dat wisten we natuurlijk al van onze nationale fatsoensrakker, maar hij maakt het nu wel erg bont. Hij wil zich namelijk niet uitlaten over de kwestie van het seksueel misbruik binnen instellingen van de Roomse Kerk. Hij beroept zich op de scheiding tussen kerk en staat. Nou breekt mijn klomp! Als het gaat om de zondagsrust wil hij met zijn Christenunie bewerkstelligen dat koopzondagen gaan verdwijnen. En het liefst zou hij alle "godslasterlijke" films, boeken, muziek en theatervoorstellingen in de censuur gooien. Scheiding van kerk en staat? Was het maar waar! Nee, ik snap het al, rouwrandje! Het gaat namelijk om de Katholieke kerk en niet om die bekrompen Zwarte Kousen Bijbelgordel die ze iets te strak om je middel hebben gesnoerd. Stiekem hoop je dat die hele Roomse homopedofielenjurkenclub op zijn gat gaat. Nou hoop ik dat ook, maar van mij mag jouw enge gezelschap meegesleurd worden in het diepe, diepe ravijn!

Geen opmerkingen: