zondag 14 maart 2010

Fantasierijk

Het rommelt weer eens flink in Den Haag. Kant weg, Eurlings weg, Bos weg. Waarom ontbreekt Balkenende in dit rijtje? Hoe durft hij nog aan te blijven als CDA-lijsttrekker na vier gestrande kabinetten? Zelfs binnen zijn eigen partij stond hij onlangs ter discussie. Hij moet zijn conclusies trekken en wel snel. Hij heeft al zoveel gezichtsverlies geleden dat hij geen gezicht meer over heeft.
Maar goed, ik loop achter, want wat ik hiervoor schreef wisten we al en heel veel mensen denken er wellicht net zo over. Ik ben geen Frits Wester, maar ook ik stel me wel eens voor hoe Nederland eruit zou moeten gaan zien na de verkiezingen. Is er een zinvolle coalitie te smeden? Met de PVV zeker, die door bijna alle andere partijen wordt uitgekotst. Met Geert Wilders die direct na de wissel tussen Bos en Cohen de laatste een "multicultiknuffelaar' en een "theedrinker" noemde. "Het slechtste wat Nederland kan overkomen". Met die relschopper valt geen coalitie te vormen. Bovendien, nu zijn het de moslims. Zijn het straks weer de joden, de zigeuners en de verstandelijk gehandicapten? Laten we niet vergeten dat het met de heer A.H. net zo verging. Sluipenderwijs werd het van kwaad tot erger en eindigde het met de gaskamer. Nou schat ik Wilders niet in als een groot militair strateeg en charismatisch dictator, maar toch... Het openlijk beledigen van bevolkingsgroepen mag weer sinds Pim Fortuyn en Wilders maakt daar gretig gebruik van. Vrijheid van meningsuiting heet dat. Partij van de Vrijheid weet u wel? Ja, vrijheid voor de PVV-ers zal men bedoelen. En voor de problemen in het land hebben ze geen oplossing. Of is die oplossing soms het wegsturen van alle allochtonen? Ligt het dus allemaal aan hen?
Maar hoe dus verder? Mijn bescheiden mening is het dat er een neutrale regering moet komen die de problemen oplost. Een zakenkabinet dus. Laat een stelletje economen uitrekenen wat er moet gebeuren om de crisis te overwinnen. Zet alle PVV-ers het land uit. Pak de criminaliteit aan (voor de PVV synoniem met allochtone criminaliteit, maar wij verstandige mensen weten dat er onder alle bevolkingsgroepen criminaliteit heerst). Laat de JSF de JSF. Respecteer elkaar. Kortom: doe normaal! Ga naar je werk, zoek werk als je het niet hebt, heb je man/vrouw/kind/vader/moeder lief en leidt je leven. We moeten eens een keer de zaken aanpakken in plaats van elkaar af te kraken. Dat hele partijdenken moet op de schop. Iedereen die het beter weet dan alle anderen. Die politici lijken wel christenen: mijn geloof is het enig juiste en jij hebt ongelijk! Rot op! Geen gezeik, iedereen rijk! (ik ben het al mijn hele leven, dus ik ben lekker in het voordeel).

1 opmerking:

Zetmoon zei

Helemaal mee eens Rijk!

Vooral met de stelling "alle PVV'ers het land uit"

Hoe durft GW een echte politicus als Cohen een theedrinker en multiculti knuffelaar te noemen.

Als de PVV in de regering komt gaan we met z´n allen emigreren!