donderdag 19 mei 2011

Het campinggevoel

Goed, de belangrijkste dag van het jaar, mijn verjaardag op afgelopen zondag 15 mei, is weer voorbij. Abraham had ik vorig jaar al gezien, dus die heeft zich deze keer schuil gehouden. En komt ook niet meer terug. De belangrijkste vraag is nu: "Ga ik mijn vader inhalen qua leeftijd?" Het lot wilde dat mijn vader is gestorven op 12 juli 1983, vier dagen na zijn tweeënvijftigste verjaardag. U ziet het misschien al: ik ben vandaag precies 51 jaar en vier dagen oud. Met andere woorden, over precies één jaar ben ik net zo oud als mijn vader was toen hij overleed. Nou wil ik dat natuurlijk overschrijden, maar er is een kink in de kabel. A.s. zaterdag 21 mei is het namelijk volgens Harold Camping, een Amerikaanse geloofsfanaat, Dag des Oordeels. Zelfs op Nederlandse treinstations hangen posters met de aankondiging mèt de toevoeging "De Bijbel garandeerd [sic] het". Ze kunnen niet eens behoorlijk Nederlands. Op zaterdag worden de ware christenen (volgens Camping slechts drie procent van de wereldbevolking!) door Jezus in eigen persoon opgehaald om mee te gaan naar de Hemel, de zogenaamde 'rapture'. En tja, u weet inmiddels dat ik aan religie een broertje dood heb, dus ik blijf achter. Nou, zult u zeggen, dan kun je toch volgende jaar je verjaardag weer vieren, èn die vier dagen en meer? Nee, want precies vijf maanden later, dus op 15 oktober 2011, vergaat namelijk de wereld, met alle ongelovigen erbij. Dus katholieken, moslims, joden, hindoes en andere religieuzen en natuurlijk de ergste soort van allemaal: de atheïsten, humanisten en agnostici. Ergo, 19 mei 2012 ga ik niet meemaken.
Jongens en meiden, hoe vaak is het einde der tijden al niet aangekondigd? En ... is de wereld vernietigd? Welnee. Als de wereld al vernietigd wordt, dan gebeurt dat door de mensheid zelve. 'We' doen aardig ons best.
Maar goed, dit is de zoveelste voorspelling en weer weet men het honderd procent zeker. Camping en zijn volgelingen hebben miljoenen gespendeerd om de wereld te waarschuwen, zodat men zich bijtijds kan bekeren tot het ware geloof. Ik blijf liever hier en probeer nog wat van die vijf maanden die mij en de rest van die 97% van de wereld nog resten te maken. Liever dat dan psalmzingend bij de Heer met die campinggasten!
Oh ja, da's waar ook. Mocht Camping ongelijk krijgen, dan vergaat de wereld volgens de Maya's alsnog op 21 december 2012. Nou ja, dan ben ik mijn vader in ieder geval voorbij gestreefd.

1 opmerking:

Anoniem zei

geen vrolijke blog haha

Dat van Carola was leuker, binnenkort foto op de cover van een blad.

Liefs Greet