donderdag 22 januari 2009

Mijn strijd

Het is de week van Obama, Wilders en Van Middelkoop. Over de laatste heb ik het in mijn vorige artikel al gehad. Die stuntel moet gewoon vertrekken. Heeft nooit in dienst gezeten en houdt niet van gezag. Praat voortdurend zijn mond voorbij en vergeet vervolgens wat hij gezegd heeft. Dan kan je nog beter net als Vogelaar je mond houden. Hoewel, zij heeft het uiteindelijk ook niet gered. Wat mij betreft kan dit hele Chriezelkabinet, zeg maar gerust rariteitenkabinet, beter opstappen. Ik weet, welk kabinet er ook zit, men doet het nooit goed. Maar voor dit kabinet is niet gekozen door de meerderheid. De ChristenUnie is er met de haren bijgesleept als kleine partij en de SP, de op twee na grootste partij, is buitenspel gezet.
En wat moet ik nog over Obama zeggen? Het lijkt me een opgewekte, daadkrachtige man, maar ook hij is God niet, laat staan Jezus Christus. Ik vind het prachtig dat hij de misstanden in de wereld uit de wereld wil helpen, maar of hij het ook allemaal voor elkaar krijgt?
En dan Wilders. Vorige week hadden we een advocaat die aangifte deed tegen Harry van Bommel, nu wil De Hoge Raad dat Geert Wilders alsnog wordt vervolgd door het OM. Begrijp me goed, ik ben geen liefhebber van Wilders, maar dit slaat ook weer nergens op. Dan kun je net zo goed alle orthodoxe moslims aanklagen, omdat ze geloven in een boek waarin ongelovigen, Joden en Christenen er slecht vanaf komen. En al heeft Wilders de Koran vergeleken met "Mein Kampf" van de heer A. Hitler, wat dan nog? Bij de ChristenUnie wil men geen homo's op belangrijke functies in de Partij. Discriminatie! Aanklagen die handel! Jongens en meisjes, het begint hier steeds meer op de Verenigde Staten te lijken. Hup, bij het minste of geringste naar de rechter. "I'll sue your ass!" En weer krijgt Wilders gratis media-aandacht. Het is al geroepen, hij is de martelaar en spint er garen bij, want zijn aanhang groeit door deze aandacht alleen maar en uiteindelijk wordt hij toch vrijgesproken, want volgens mij heeft men geen poot om op te staan. Laat die man toch praten. Niet teveel aandacht aan schenken. Vooral de islamitische groeperingen en individuen die willen dat Wilders wordt vervolgd snappen niet dat het alleen maar averechts werkt. Net als toen die rel om de Deense cartoons. Als die moslimleiders er geen aandacht aan hadden besteed, hadden we er niet eens vanaf geweten. Als mensen zich door Wilders beledigd of gekwetst voelen dan is dat hun probleem. Ik heb altijd geleerd "schelden doet geen pijn". Het punt is, gelovige mensen, of dat nou christenen of moslims zijn, zijn zo gemakkelijk te kwetsen. Atheïsten en agnosten zijn dat niet, want die hebben geen God die beledigd kan worden. Vandaar ook die heibel rond het schrappen van het artikel over godslastering uit het Wetboek van Strafrecht. Waarmee ik het overigens zeer eens ben. Ik heb namelijk niet voor elke (christelijke) mening evenveel respect. Zij hebben ook niet altijd respect voor andersdenken en andersgezinden. Maar zij kunnen niet aangeklaagd worden voor godslastering of atheïstenlastering voor mijn part. De wet was dus heel ongelijk en het werd tijd dat dit artikel eruit geflikkerd werd. Majesteitschennis is ook zoiets. Wat heb je aan een koningshuis, behalve dan als poppenkast? De leden zijn allemaal in dat nest geboren en hebben niets hoeven te doen voor hun geld en aanzien. Zij mogen gewone stervelingen wel beledigen, maar wij hen niet. Ook weer zo ongelijk.
Ik ben weer eens een beetje afgewaald. Maar concluderend wil ik zeggen dat ik vind dat alles gezegd mag worden, door wie dan ook, tegen wie dan ook. Als mij iets niet zint bij een ander, neem ik ook geen blad voor de mond. Je moet in dit zogenaamd vrije Nederland kunnen zeggen wat je wil, zonder bang te hoeven zijn voor strafvervolging of bedreigingen. Vrijheid van meningsuiting heet dat. Hoe grof soms ook. Als er "cabaret" boven staat wordt het ook allemaal gedoogd, dus ...


Geen opmerkingen: